پاورپوینت حسابداري صنعتي يك

دانلودپاورپوینت حسابداري صنعتي يك

0 6.7k
پاورپوینت حسابداري صنعتي يك
پاورپوینت با موضو ع حسابداري صنعتي يك از فصل هفت تا چهارده با عناوین گردآوري اقلام بهاي تمام شده دستمزد , گردآوري اقلام بهاي تمام شده سربار , نظام دائمي بهاي تمام شده , نظام دائمي بهاي تمام شده , سيستم هزينه يابي مرحله اي , سيستم هزينه يابي مرحله اي , كار در جريان ساخت سيستم هزينه يابي مرحله اي

این پاورپوینت با موضوع حسابداري صنعتي يك با 218 اسلاید با عناوین زیر
فصل 7- گردآوري اقلام بهاي تمام شده دستمزد(نيروي كار)
فصل 8- گردآوري اقلام بهاي تمام شده سربار
فصل 9-نظام دائمي بهاي تمام شده-هزينه يابي سفارش كار
فصل 10-نظام دائمي بهاي تمام شده –هزينه يابي مرحله اي
فصل 11-سيستم هزينه يابي مرحله اي –كار در جريان ساخت
فصل 12-سيستم هزينه يابي مرحله اي –روش ميانگين درتعيين بهاي تمام شده
فصل 13-سيتم هزينه يابي مرحله اي –روش اولين صادره از اولين وارده
فصل 14- بهاي تمام شده استاندارد

فصل هفتم: گردآوری اقلام بهای تمام شده ی دستمزد
اسنادی که نشاندهنده ی میزان ساعات کار افراد است همچون کارت ساعت و برگه ی ساعت کار – به عنوان مبنایی برای تعیین دستمزد ناخالص آنها به کار برده می شود.
کارت ساعت – برای آنکه ساعات کار عوامل انسانی تولید در طول یک دوره ی معین زمانی اندازه گیری شود از کارت ساعت استفاده می شود. در این کارت جمع ساعات کار هر یک از افراد در هر یک از روزهای ماه را نشان می دهد.

به علاوه ساعت ورود و خروج در هر یک از روزها را نیز مشخص می کند. برگه ی ساعت کار – برگه ساعت کار مشخص می کند که هر یک از کارگران ساعات کار روزانه ی خود را صرف انجام چه کارهای مشخصی کرده است.

به این وسیله می توان دستمزد هر یک از کارکنان را به بهای تمام شده ی کارهای مشخصی که او انجام داده است منظور کرد.
دستمزد مستقیم به حساب کار در جریان ساخت و دستمزد غیر مستقیم به حساب کنترل سربار می رود.

فصل هشتم: گردآوری اقلام بهای تمام شده ی سربار.
بهای تمام شده ی سربار و تخصیص آن به کار در جریان ساخت برای یک دوره مالی:
هر یک از اقلام بهای تمام شده ی سربار را در یکی از سه گروه متغیر، ثابت و نیمه متغیر قرار می دهند.

سربار متغیر: مواد غیر مستقیم – دستمزد غیر مستقیم
سربار ثابت: استهلاک ساختمان کارخانه – عوارض سالیانه ملکی – اجاره سالانه ی ساختمان کارخانه.

سربار نیمه متغیر: بهای سوخت – آب و برق.
تخمین بهای تمام شده سربار (سربار تخمینی)
یکی از دو عامل کلیدی در تعیین نرخ جذب سربار، بهای تمام شده تخمینی سربار برای یک دوره ی مالی است.
برای آنکه بتوانیم تخمینی از بهای تمام شده ی سربار متغیر داشته باشیم باید بتوانیم بهای تمام شده ی سربار متغیر برای تولید یک واحد از کالا را برآورد کنیم.
طبعاً کل سربار متغیر مساوی با حاصلضرب مقدار تولید مورد انتظار در بهای سربار متغیر هر واحد کالاست. به این ترتیب، تخمین بهای تمام شده ی سربار متغیر برای دوره ی مالی بعد مستلزم برآورد مقدار تولید برای دوره بعد نیز هست.

تعیین نرخ سربار:
از آنجا که اقلام مختلف سربار به صورت جریانی مداوم و یکنواخت در طول یک دوره ی مالی واقع نمی شوند،

برای آنکه سربار قابل تخصیص به مقادیر تولید شده ی کالا در هر زمان – طی دوره – را بتوان تعیین کرد. باید از روشهایی برای این تخصیص و یا اصطلاحاً «جذب سربار» به تولید » استفاده کرد.

دو عامل کلیدی در محاسبه نرخ سربار وجود دارد:
جمع بهای تمام شده ی تخمینی برای سربار یک دوره ی معین.
سطح فعالیت تخمینی (تخمینی از میزان تولید) طی همان دوره.

30,000 تومان