دانلود رح درس ملی ریاضی اول ابتدایی درس شمارش با نماد چوب خط
طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی درس شمارش با نماد چوب خط بصورت WORD در تعداد 4 صفحه ویژه پایه اول
این طرح درس ملی که در ارتباط با کتاب ریاضی پایه اول دبستان و همسو با برنامه درس ملی در رابطه با درس شمارش با نماد چوب خط تدوین شده است ، یکی از کاملترین و دقیقترین طرح های کاربردی در اینترنت است. تیم تخصصی اصفهان ادو سعی نموده است برای تدریس درس شمارش با نماد چوب خط در کتاب ریاضی پایه اول دبستان از همه استاندارد های لازم بهره گیری نماید.
نگارش این نوع طرح درس و برنامه ریزی کمک شایانی در تدریس درس ریاضی در پایه اول ابتدایی می کند. دانش آموزان در پایه اول دبستان می کوشند به بهترین شکلی که آموزگارشان به تدریس کتاب ریاضی و درس شمارش با نماد چوب خط می پردازد ، این درس را فرا بگیرند. درس شمارش با نماد چوب خط یکی از مهمترین دروس کتاب ریاضی در پایه اول ابتدایی می باشد.
طرح درس ملی ریاضی اول دبستان روزانه درس شمارش با نماد چوب خط شامل موارد زیر می باشد :
- اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی در درس شمارش با نماد چوب خط ریاضی اول ابتدایی
- وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس شمارش با نماد چوب خط
- فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در فراگیری درس شمارش با نماد چوب خط
- طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس شمارش با نماد چوب خط
- ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس شمارش با نماد چوب خط
اهداف مرحلهای درباره تعدادجلساتی که در هفته به این تدریس کتاب ریاضی درس شمارش با نماد چوب خط پایه اول اختصاص داده شده است . تعداد دروس کتاب درسی با رعایت پیچیدگی مفاهیم کتاب ریاضی درس شمارش با نماد چوب خط پایه اول بنا بر این بعد از در نظر گرفتن مسائل و مواردی که ذکر گردید،زمانبندی کتاب ریاضی درس شمارش با نماد چوب خط پایه اول را بررسی و تدوین می نماییم.
- انتظارات در پایان آموزش حیطه و سطح در بلوم عناصر برنامه درسی ملی
- تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق
- عنصر عرصه ارتباط با خود ، خدا، خلق و خلقت
- آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری
- مواد و رسانههای آموزشی که شامل Cd های آموزشی .تولید محتوای الکترونیکی.پاورپوینت آموزشی.قلم نوری.برد هوشمند
- ایجاد ارتباط اولیه در درس شمارش با نماد چوب خط
- گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی در درس شمارش با نماد چوب خط
- روش ایجاد و تداوم انگیزه در درس شمارش با نماد چوب خط
- ارزشیابی آغازین در درس شمارش با نماد چوب خط
- روشهای تدریس در درس شمارش با نماد چوب خط
- فعالیتهای مرحله حین تدریس در طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی
- آماده سازی و توجه ویژه به تفاوت های فردی در بین دانش آموزان
- اهمیت نحوه ی رفتار معلم با دانش آموز در درس شمارش با نماد چوب خط
- ایجاد جو دوستانه جهت جلوگیری از خستگی دانش آموزان در درس شمارش با نماد چوب خط
- استفاده ی بهینه از حداقل امکانات
- توجه به دانش آموزان ویژه و کم حرف . در درس شمارش با نماد چوب خط
- استفاده از تجربیات نو و به روز و در دسترس دانش آموزان جهت تدریس .
- مشارکت کلیه ی دانش آموزان در امر تدریس .
- تقویت هوش بینایی ، شنوایی و گویایی در دانش آموزان با طرح پرسش های گوناگون
- فعالیتهای معلم- دانشآموز: این فعالیتها به صورت تلفیقی مطرح میشود و تفکیک آن به معنای مجزا بودن فعالیتهای معلم و دانشآموز است و منطقی به نظر نمیرسد و به همین خاطر از خطچین استفاده شده است.
- فعالیت های معلم فعالیت های دانش آموزان
- فعاليتهای خلاقانه دانشآموزان
- فعالیتهای تکمیلی
- ارزشیــابـــــی
- الف: تکوینی
- ب: ارزشیابی تراکمی
- جمعبندی
- تعیین تکالیف و اقدامات بعدی