دانلود پیشنهاد ارزشیابی تمرکز دانش آموزان در فرآیند یاددهی یادگیری
دانلود پیشنهاد ارزشیابی تمرکز دانش آموزان در فرآیند یاددهی یادگیری
فرمت فایل : ورد و قابل ویرایش
شرح مختصرفایل
در مقطع متوسطه دانش آموزان علي رغم هوش بالايشان وسرعت زياد در يادگيري مطالب وپاسخ به سوالات به هنگام تدريس (فرايند ياددهي-يادگيري) تمرکز لازم را نداشتند وبا کوچکترين عاملي دچار حواس پرتي شده وتمرکز خود را از دست مي دادند. زمان تدريس مرتباً به ساعت کلاس که در بـالاي تخـته قـرار داشت نگاه مي کردند وصداي پنکه، سروصداي سالن وکلاس هاي مجاور حتي لوازم التحرير فانتزي دانش آموزان حواس آن ها را پرت مي کرد وتمرکز آنها را برهم مي زد اين موارد به تشخيص ما وبعضي از همکاران در روند ياددهي ويادگيري فراگيران اختلال ايجاد مي کرد وباعث مي شد که بازده کيفي وکمي کلاس کاهش يابد وانگيزه ي دانش آموزان براي حضور در کلاس کم شود.
باتوجه به اهداف کلي از آموزش با مشاهده دقيق رفتار دانش آموزان ونمرات ماه اول مشخص شد که:
- دانش آموزان تمرکز لازم جهت شرکت درکلاس را نداشتند.
- وقتي سوالي ازمعلم مي پرسيدند به پاسخ معلم بي توجه بودند. - فراموش مي کردند کتاب درسي را به مدرسه بياورند. - اغلب اضطراب داشتند. - به هنگام تدريس نقاشي مي کشيدند. - با کوچکترين صدا ازبيرون ،واکنش نشان مي دادند ونظم کلاس رابهم مي زدند.