دانلود اقدام پژوهی چگونگی ارتقای سطح علمی دانش آموزان در درس و کلاس
دانلود اقدام پژوهی چگونگی ارتقای سطح علمی دانش آموزان در درس و کلاس بصورت word و قابل ویرایش در تعداد 29 صفحه مختص تدوین شده در سال 1401 بصورت جامع و تضمین با تخفیف 40 درصد تهیه شده است
فرهنگی گرامی شما بعد از خرید یک فایل WORD اقدام پژوهی قابل ویرایش با موضوع چگونگی ارتقای سطح علمی دانش آموزان در درس و کلاس خواهید داشت که این فایل جدیدترین و بروز ترین اقدام پژوهی با موضوع چگونگی ارتقای سطح علمی دانش آموزان در درس و کلاس که شما با پرداخت هزینه بسیار کم صاحب یک اقدام پژوهی نادر در مورد چگونگی ارتقای سطح علمی دانش آموزان در درس و کلاس را در تعداد 29 صفحه می باشید
نام فایل اقدام پژوهی چگونگی ارتقای سطح علمی دانش آموزان در درس و کلاس
فرمت فایل WORD و قابل ویرایش
تعداد صفحات 29 صفحه
شرح و دانلود فایل
فهرست مطالب
استفاده از CD هاي آموزشي در تدريس
استفاده از وبلاگ آموزشي در تدريس
ارزيابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن
چكيده
گاهی اوقات دروسی كه درك مفاهيم آن از ديد معلمان و دانش آموزان دشوار است ، معمولاً نگرش مثبت نسبت به آنها وجود ندارد. گاهی اوقات دروس به علت كاربردي بودن، قابليت بالايي براي ارائه مفاهيم، باشبيه سازي و پويانمايي (انيميشن) رايانه اي دارند. در واقع بسياري از مفاهيم دروس را مي توان با شبيه سازي رايانه اي به آساني قابل ارائه كرد. و این باعث افزایش سطح علاقه مندی و خلاقیت دانش آموزان به درس مربوطه می گردد. بنابراين بهره گيري از رايانه در كلاس درس موجب افزايش يادگيري و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مي شود. يكي از بارزترين تأثيرات بهره گيري از رايانه، تعامل فراگيران با يكديگر و با معلم است این امر کمک زیادی به آموزش و افزایش سطح معلومات علمی دانش آموزان خواهد کرد.بنده در اين طرح اقدام پژوهي سعيم بر اين بوده است كه در عصر اطلاعات و ارتباطات با جهاني شدن آموزش و تدریس همگام شوم. بنابراين در پي روشي براي تلفيق فناوري هاي نو در امر تدريس بودم. به دليل حساسيت هاي خاص كتاب و وجود مطالب مهم، تصميم گرفتم كه امسال اين روش را در كلاس خود انجام دهم. لازم به ذكر است اين روش البته با كمي تفاوت سال قبل در كلاس ها ی دیگر انجام شد كه نتيجه خوبي داشت. در انجام اين طرح مشكلات بسياري سر راهم بود كه با ترفندهاي مختلف آن ها را از سر راه خود برداشتم و جو مناسبي را در كلاس به وجود آوردم. مشكل عمده اي كه داشتم اين بود كه روش هاي تدريس سنتي بيشتر از هر روش ديگري مورد قبول همگان بود، درنتيجه مي بايست روش سنتي را با فناوري هاي نو و از جمله IT و ICT ادغام مي كردم. با در نظر گرفتن شرايط حاكم بر مدرسه محتاطانه عمل نمودم. دانش آموزان را بدون آن كه متوجه شوند آهسته آهسته درگير فناوري هاي نو از جمله IT كردم.
کلیدواژه : آموزش ، درس ، مدرسه ، علاقه مندی
مقدمه
در سال هاي اخير، برخي از كشورهاي در حال توسعه، با استفاده از نوآوري هاي آموزشي نظير تلفيق رشته هاي درسي بهره گيري از علم و فناوري، توسعه پژوهش در آموزش، ايجاد مدارس هوشمند و مجازي، توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در مدرسه ها و ...... توانسته اند، بسياري از موانع را بردارند و از آموزش و پرورشي پيشرفته برخوردار شوند. نتيجه تجربيات اين كشورها نشان مي دهد كه در امر آموزش، تغيير نگرش معلمان، بسيار مؤثرتر از توسعه ابزارهاي جديد آموزشي است. به ديگر سخن، تحول در آموزش و پرورش بايد از معلم و كلاس درس شروع شود.
هرگز دور از انتظار نيست كه فناوري اطلاعات و ارتباطات، تنها پس از دو دهه بعد از ظهور، به اين اندازه بر مبادله اطلاعات، آن هم به صورت online در عرصه ها و ابعاد گوناگون زندگي بشري تأثير بگذارد و هر روز، بيش تر و سريع تر از ديروز بر محدوديت هاي زماني و مكاني غلبه كند، مرزهاي جغرافيايي را در هم نوردد و جهان را در چنگال كاربران خود قرار دهد. در عين حال بتواند پا به ميدان تعليم و تربيت بگذارد و از جمله، آموزش و تدریس را به گونه اي باور نكردني متأثر سازد.