دانلود مقاله درمورد يك معلم اثر بخش چه كسي است؟
با دانلود مقاله در مورد يك معلم اثر بخش چه كسي است؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله يك معلم اثر بخش چه كسي است؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله يك معلم اثر بخش چه كسي است؟ ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:مقاله در مورد يك معلم اثر بخش چه كسي است؟
فرمت فایل: word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:7 صفحه
قسمتی از فایل:
معلماني اثر بخش هستند كه دستيابي به اهداف خاصي رادرنظرمي گيرند، خواه اين اهداف توسط خود آنان ويا ديگران تهيه وتدوين شده باشند، در نتيجه آنان كه به دنبال بررسي موارد افزايش اثر بخشي معلمان هستندبايداهداف مورد نظر معلمان را با دقت بشناسند،صرف نظر از اينكه چنين اهدافي توسط معلمان يا ديگران تدوين شده باشد.
نتيجه ي منطقي اين امر آن است كه معلمان اثر بخش بايد دانش و مهارتهاي مورد نياز جهت دستيابي به اهداف مورد نظر راداشته باشند ونيز بايدبتوانند آنها را در زمان مناسب به شيوه ي مطلوب و مورد انتظار به كار گيرند .
معلمان در مقام برنامه ريز وطراح آموزشي، در چند گروه قرار ميگيرند و با شناخت ويژگيهاي خاص حرفه اي يا غير حرفه اي بودن آنان مشخص مي شود .
معلمان اثربخش و معلمان ناکارا
تفاوت بين نقش يك معلم اثر بخش و ناکارادرايفاي نقش خود به عنوان تسهيل كننده يادگيري در كلاس درس
معلمان اثر بخش :
1-كارهايشان بخوبي سازمان يافته و آماده است ؛ يعني از وقت و زمان خود بخوبي استفاده مي كنند و مي كوشند تا برنامه خود را از قبل تنظيم و از لحظه لحظه كلاس براي يادگيري استفاده كنند .
معلمان ناکارا :
1- مي گويند به اندازه ي كافي كارم منظم است،ولي عملاً در اين زمينه اقدام مؤثري به عمل نمي آورند و به واسطه نداشتن برنامه قبلي دچار بي نظمي در كلاس هستند .
معلمان اثر بخش :
2-براي عوض كردن موضوع بحث و گفتگو از لحظه ها استفاده مي كنند ؛يعني در كلاس فعاليتهاي متنوعي را باعث مي شوند و هر حادثه يادگيري مقدمه و بهانه اي براي حادثه يادگيري ديگر مي شود .
معلمان ناکارا :
2-فواصل زماني طولاني باعث سكوتهاي طولاني در كلاس مي شود ؛ يعني هم دانش آموز و هم معلم به دليل تغيير از يك حالت به حالت ديگر، حواسشان پرت مي شود .
معلمان اثر بخش :
3-از برنامه يا جدول يادگيري سريع استفاده مناسب مي كنند ؛ يعني كلاس را به صورت زنده و شاد و فعال اداره مي كنند و در عين حال، بردانش آموزان فشاري بيش از حد ظرفيت آنان وارد نمي آورند .
معلمان ناکارا :
3-از برنامه يادگيري كُند استفاده مي كنند و در عين حال موجب سر در گمي دانش آموزان مي شوند .مرتباً مشق و درس دانش آموزان را چك مي كنند و موجبات گيجي و سر در گمي آنان را فراهم مي آورند .
معلمان اثر بخش :
4دانش آموزان را براي يادگيري انگيخته نگه مي دارند ؛ يعني آنچنان فضاي رواني را ايجاد مي كنند كه دانش آموزان نسبت به يادگيري مطالب كنجكاو و انگيخته باقي مي مانند .
معلمان ناکارا :
4- دانش آموزان بدون احساس كنجكاوي يا انگيخته شدن، خود را مجبور به انجام دادن تكاليف درسي احساس مي كنند .
معلمان اثر بخش :
5- موجباتي را فراهم مي آورند كه هر چند دانش آموزان در حال نشسته به يادگيري مي پردازند، اما براي انجام دادن فعاليت هاي يادگيري،هيجان و انگيزه ي لازم را دارا باشند .
معلمان ناکارا :
5- فضاي رواني كلاس به نحوي است كه يادگيري براي دانش آموزان به صورت كار خسته كننده اي در مي آيد، معلم مسائل متعددي را براي حل ارائه مي دهد و دانش آموزان نيز باجبار به كار مشغول مي شوند .
معلمان اثر بخش :
6- دانش آموزان را تشويق به انجام دادن فعاليتهايي مي كنند كه مكمل فعاليت هاي قبلي است يعني هر مطلب جديد را چنان مطرح مي سازندكه با موضوع قبلي در ارتباط و تكميل كننده موضوع قبلي است .