ابتدا با فعالیتهای دست ورزی از دانش آموزان خواسته میشود با شابلون طرح بزنند، برش داده و آنها را روی هم سوار کنند و اشکال دیگر بسازند. معلم از آنها میخواهد که با مهارت کلامی خصوصیات اشکال را بیان نمایند و آنها را در گروهها مقایسه نمایند. تفا...
ابتدا با فعالیتهای دست ورزی از دانش آموزان خواسته میشود با شابلون طرح بزنند، برش داده و آنها را روی هم سوار کنند و اشکال دیگر بسازند.
معلم از آنها میخواهد که با مهارت کلامی خصوصیات اشکال را بیان نمایند و آنها را در گروهها مقایسه نمایند. تفاوتها و شباهتها را بیان نمایند.
به کمک صفحه نقطه یابی، نقطهها را به هم وصل نمایند و اشکال هندسی را بسازند. در ادامه با استفاده از یک صفحه یونولیت که میخ یا میله چوبی یا میله پلاستیکی روی آن کوبیده شده است و با کش پول به دور میلهها بیندازند و اشکال را بسازند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ شکلهای هندسی را با نام و خصوصیات آنها بیان کنند.
✅ تفاوتها و شباهتها را بیان نمایند.
✅ اشکال هندسی را مقایسه کنند.
✅ ضلعها و گوشهها را در اشکال هندسی معرفی نمایند.
✅ با استفاده درست از شابلون، اشکال هندسی را رسم نمایند.
ارسال دیدگاه
برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.