طرح درس رو زانه درس انتخاب و تصمیم گیری تفکر و پژوهش پایه ششم مشخصات کلی شماره طرح درس: 1 موضوع درس: انتخاب و تصمیم گیری تار
فرمت فايل دانلودي بصورت wordميباشد
با قابليت بازشدن بر روي تمامي دستگاها
تعدادصفحات فايل
سپاس از حسن خريد و بازديد شما دوست عزيز
جهت اطلاعات بيشتر به ادمين فعال در سايت مراجعه كنيد
با پشتيباني٢٤ساعته درخدمت هموطن گرامي هستيم
شرح فايل دانلودي
طرح درس رو زانه درس انتخاب و تصمیم گیری تفکر و پژوهش پایه ششم | ||||||||||
مشخصات کلی | شماره طرح درس: 1 | موضوع درس: انتخاب و تصمیم گیری | تاریخ اجرا: | مدت اجرا: | ||||||
مجری: | کلاس: ششم | تعداد فراگیران: | مکان: | |||||||
الف: قبــل از تـــــــدریــس | ||||||||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم | ||||||||||
سطح هدف | اهداف و پیامدها وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس انتخاب و تصمیم گیری فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در فراگیری درس انتخاب و تصمیم گیری طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس انتخاب و تصمیم گیری ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس انتخاب و تصمیم گیری
| |||||||||
هدف کلی | دانش آموزان باید مفاهیم درس انتخاب و تصمیم گیری را در پایه ششم به طور کامل فرا بگیرند. | |||||||||
اهداف مرحلهای | 1. تعدادجلساتی که در هفته به این تدریس کتاب تفکر و پژوهش درس انتخاب و تصمیم گیری پایه ششم اختصاص داده شده است . 2. تعداد دروس کتاب درسی با رعایت پیچیدگی مفاهیم کتاب تفکر و پژوهش درس انتخاب و تصمیم گیری پایه ششم 3. تعدا د ماهی که به این درس کتاب تفکر و پژوهش درس انتخاب و تصمیم گیری پایه ششم تخصیص یافته است. بنا بر این بعد از در نظر گرفتن مسائل و مواردی که ذکر گردید،زمانبندی کتاب تفکر و پژوهش درس انتخاب و تصمیم گیری پایه ششم را بررسی و تدوین می نماییم.
| |||||||||
هدفهای رفتاری آموزشی | اهداف (با رعایت توالی محتوای درسی) انتظارات در پایان آموزش | حیطه و سطح در بلوم | عناصر برنامه درسی ملی تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق | |||||||
عنصر | عرصه ارتباط با | |||||||||
خود | خدا | خلق | خلقت | |||||||
اندیشیدن در مورد توانایی های دیگران و چگونگی تدریس کتاب تفکر و پژوهش درس انتخاب و تصمیم گیری پایه ششم | شناختی | تفکر |
|
| * |
| ||||
علاقه به استفاده از نتایج تدریس کتاب تفکر و پژوهش درسانتخاب و تصمیم گیری پایه ششم | عاطفی | ایمان |
|
| * |
| ||||
آگاهی و اطلاع از کاربرد این درس در زندگی روزمره | شناختی | علم |
|
| * |
| ||||
تفکر در مورد دانستنی های تدریس کتاب تفکر و پژوهش درس انتخاب و تصمیم گیری پایه ششم | شناختی | عمل | * |
|
|
| ||||
ایمان و باور داشتن به فراگیری تدریس کتابتفکر و پژوهش درسانتخاب و تصمیم گیری پایه ششم | عاطفی | اخلاق | * |
|
|
| ||||
فکر کردن در مورد توانایی های دیگران و مفاهیم درس و زندگی چه ارتباطی با هم دارند | شناختی | تفکر |
|
|
| * | ||||
علاقه به استفاده از عمل کاربرد درس و محاسبه های مربوط به محیط بیرون و طبیعت | روانی حرکتی | ایمان |
|
|
| * | ||||
درک و آگاهی از اندازه گیری آفریده های خداوند در طبیعت | شناختی | علم |
|
|
| * | ||||
استفاده از درس در طبیعت | روانی حرکتی | عمل |
|
|
| * | ||||
اندیشیدن در مورد اینکه در طبیعت چگونه می توان از این روش استفاده کرد و خدا نیز چگونه به کار برده است. | شناختی | اخلاق | * |
|
|
| ||||
ایمان داشتن به اینکه می توانم با تدریس کتاب تفکر و پژوهش درس انتخاب و تصمیم گیری پایه ششم بهتر زندگی کنم | روانی حرکتی | ایمان | * |
|
|
| ||||
درک و آگاهی نسبت به شناخت این درس به عنوان نعمت الهی | شناختی | تفکر | * |
|
|
| ||||
رئوس مطالب | آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری
| |||||||||
مواد و رسانههای آموزشی | Cd های آموزشی .تولید محتوای الکترونیکی.پاورپوینت آموزشی.قلم نوری.برد هوشمند | |||||||||
پیش بینی رفتار ورودی | با یاد و نام خدا و سلام و احوالپرسی بررسی وضعیت روحی و روانی و حضور و غیاب و پرسش و پاسخ | |||||||||
ایجاد ارتباط ششمیه | معلم بعد از احوالپرسی نظر دانش آموزان را راجع به کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم و درس انتخاب و تصمیم گیری می پرسد و روش های علاقه مند نمودن دانش آموزان به این درس را به کار می گیرد. | زمان 8 دقیقه |