دانلود تجربیات برتر تربیتی ( ترغیب دانش آموزانم به درس با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی )
0
5.4k
دانلود تجربیات برتر تربیتی ( ترغیب دانش آموزانم به درس با استفاده از تخته هوشمند و محتوا سازی )
فرمت فایل: word قابل ویرایش
تعداد صفحات: 26
شرحی از فایل:
تعداد صفحات: 26
شرحی از فایل:
دانشآموزان مهمترین رکن نظام آموزش و پرورش هر کشوری محسوب میشوند.عواملی که میتواند این سرمایه ملی را برای رشد بهینه و کیفی آماده سازد، مهارتهای رفتاری است که در محیط آموخته میشود نه فقط محفوظات علمی. مدارس تامینکننده نیروی کیفی جامعهاند و نه فقط تامینکننده کمیتی از خیل عظیم نیروی انسانی که بهعنوان تحصیل کرده روانه جامعه میشوند. پس شناسایی و ایجاد زمینه برای رشد خصایل ممتاز بشری، اولین دغدغه دست اندرکاران تعلیم و تربیت در کلیه فعالیتهای علمی یا فرهنگی است که باید با تمام وجود خود را وقف ایفای این وظیفه سنگین کنند.
هدف از این تجربه و ابتکار بررسی تاثیر هوشمندسازی کلاس درس و برد هوشمند و محتوا سازی در تعمیق و سرعت یادگیری دانش آموزان بوده است. نتایج تجربه و ابتکار نشان داد که با استفاده از محتواي چندرسانهاي و برد هوشمند طيف وسيعتري از حواس دانشآموزان در فرآيند ياددهي- يادگيري درگير شده و فرآيند یادگیری عمیق تر ميشود. به عبارتی علاوه بر افزایش کارایی کلاس استفاده از نرم افزارهای گوناگون به دلیل به کارگیری حواس شنیداری و دیداری به یادگیری دانش آموزان کمک می کند. این سیستم به دانش آموزان اجازه می دهد فراتر از برنامه های درسی خود گام بردارند و تاکید بیشتری بر مهارت تفکر و یادگیری عمیق دانش آموزان دارد. همچنین با برد هوشمند تعاملات بین دانش آموزان و معلمان مدارس هوشمند بيشتر شده و این امر می تواند منجر به اشتراك تجربيات موفق و برتر بین آنها گردد. بنابراین مدارس با ایجاد بسترهای مورد نیاز جهت هوشمندسازی کلاس ها می توانند از مزایای این روش آموزش استفاده نمایند.
هدف از این تجربه و ابتکار بررسی تاثیر هوشمندسازی کلاس درس و برد هوشمند و محتوا سازی در تعمیق و سرعت یادگیری دانش آموزان بوده است. نتایج تجربه و ابتکار نشان داد که با استفاده از محتواي چندرسانهاي و برد هوشمند طيف وسيعتري از حواس دانشآموزان در فرآيند ياددهي- يادگيري درگير شده و فرآيند یادگیری عمیق تر ميشود. به عبارتی علاوه بر افزایش کارایی کلاس استفاده از نرم افزارهای گوناگون به دلیل به کارگیری حواس شنیداری و دیداری به یادگیری دانش آموزان کمک می کند. این سیستم به دانش آموزان اجازه می دهد فراتر از برنامه های درسی خود گام بردارند و تاکید بیشتری بر مهارت تفکر و یادگیری عمیق دانش آموزان دارد. همچنین با برد هوشمند تعاملات بین دانش آموزان و معلمان مدارس هوشمند بيشتر شده و این امر می تواند منجر به اشتراك تجربيات موفق و برتر بین آنها گردد. بنابراین مدارس با ایجاد بسترهای مورد نیاز جهت هوشمندسازی کلاس ها می توانند از مزایای این روش آموزش استفاده نمایند.