دانلود عنوان گزارش تخصصی : چگونگی ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت

دانلود عنوان گزارش تخصصی : چگونگی ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت

0 9.8k
دانلود عنوان گزارش تخصصی : چگونگی ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت
دانلود عنوان گزارش تخصصی : چگونگی ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت

فرمت فایل: word قابل ویرایش
تعداد صفحات: 26
شرحی از فایل:


فرآيند تدريس همواره با مفاهيمي از قبيل فراگير و يادگيري همراه مي‌شود. يادگيري هدف اصلي تدريس است و معلّم مهم‌ترين نقش را در رسيدن به اين هدف ايفا مي‌كند. نخستين تعريف تدريس خوب "ايجاد شرايط براي بهبود"تدريس است. چهارچوب تدريس، مجموعه‌اي پژوهش محور از اجزاي آموزش است كه در چشم اندازي سودمند از يادگيري و تدريس مطرح شده است.معلّمان دوره ابتدایی  بايد از اطلاعات و مهارت‌هاي لازم برخوردار باشند. طرح آموزشي پيش‌رو، نمونه‌اي است از تعليم درس  رياضي و فارسی پایه دوم ابتدایی  كه براساس راهکار های خلاقانه و نمایش خلاق  بنا نهاده شده است.

درس فارسی در پایه .... ابتدایی بسیار مهم  و یادگیری آن توسط دانش آموزان حائز اهمیت است به طوری که اگر دانش آموزان مفهوم آنها را خوب نیاموزند در بحث های بعدی با مشکل مواجه خواهند شد  در ابتدای کار سعی می کنیم که مطالب درس فارسی با نمایش و شعر و داستان و بازی و با ساختن ماکت ها ، شکل ها و احجام مختلف هندسی و ... به طور مجسم و نیمه مجسم تدریس شود . روش نمايشى بر مشاهده و ديدن استوار است. در اين روش، افراد مهارت‌هاى خاصى را از طريق ديدن فرا مى‌گيرند و معلم طرز کاربرد وسيله‌اى يا چگونگى ساختن يک شيء را نشان مى‌دهد. شايد اين اولين روشى باشد که بشر بکار برده است و در صورت نداشتن امکانات کافي، شايد مناسب‌ترين روش براى آموختن مهارت‌ها باشد؛ زيرا با استفاده از اين روش، معلم مى‌تواند مهارتى را به تعداد زيادى از شاگردان و در طى زمانى کوتاه ارائه دهد. مهمترين حس اين روش به کار‌گيرى اشياء حقيقى و واقعى در آموزش است. البته اين روش به تنهايى بکار نمى‌رود و معلم ضمن ارائه روش نمايشي، ناچار به استفاده از روش سخنرانى نيز هست. بنا بر آنچه که گفته شد بنده به کمک همکارانم در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم در این رابطه روی این موضوع کار کنم که چگونه توانستم به ارتقای یادگیری درس فارسی از راه پرورش خلاقیت بپردازم؟


2,000 تومان