گزارش کارورزی 4 (درس پژوهی)
گزارش کارورزی 4 (درس پژوهی)
فرمت فایل : word
تعداد صفحات فایل : 43 صفحه
مختصری از شرح
فهرست
عنوان صفحه
چکیده..............................................................................5
مقدمه..............................................................................6
فصل اول
بخش اول: کاربرگ ها (طراحی واحد یادگیری)................................ 8
بخش دوم :اجرای واحد یادگیری
گزارش تدریس اول................................................................25
گزارش تدریس دوم................................................................28
فصل سوم :
گزارشی از ترم چهار.......................................................32
نقد فیلم تدریس دوستان.........................................................35
گزارشی از همایش..........................................................37
چکیده
یکی از راهکارهای عملیاتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش محوری و ایجاد شبکه های فعال پژوهشی درنظام تعلیم وتربیت است تا نظام آموزشی باتحولات جهانی در عرصه های علمی، فناوری و... همگام باشد. این راهکار نیازمند معلمانی خردمند ، خلاق و نوآوری است که روحیه ی کنجکاوی وپژوهشگری داشته باشند و از روشهای نوین درفرایندیاددهی- یادگیری استقبال کنند تا بتوانند دانش آموزانی پژوهشگر تربیت نمایند. یکی از روشهایی که امروزه اکثرنظام های آموزشی دنیا برآن متمرکز شده اند، فرایند درس پژوهی است که موجب پرورش حرفه ای معلم می شود.لذا در این ترم از کارورزی با گروه درس پژوه به بررسی یک فصل از کتاب فارسی سوم پرداختیم و پس از تشکیل جلسات متعدد با گروهمان ، نقشه ذهنی محتوا را طراحی کردیم و سپس با کمک نقشه ذهنی طرح درسمان را نوشته و در گروه آن را نقد کرده و پس از رفع اشکالات، طرح درس را به اجرا در آوردیم و در نهایت به نقد و ارزیابی اجرا در گروه پرداخته و نواقص کار را اصلاح کردیم و طرح را دوباره اجرا کردیم. در پایان گزارشی از تمام مراحل نوشته شد.